Peacekeepers

RP/PVE/PVP


#1 04-04-2013 02:43:28

 Ahaii

Szeregowy

Skąd: Olsztyn
Zarejestrowany: 30-03-2013
Posty: 12
Punktów :   

Mistrzowska wojna

Zacznę od TOCa 10 normala bo to chyba najłatwiejsze co może być ; ) Poniżej znajdziecie wskazówki, jak dokładnie przejść tą instancję bez zbędnego umierania. Od razu pragnę wspomnieć, że heroic nie różni się aż tak bardzo i jest też bardzo łatwy.


Trial of the Crusader
Instancja ta jest podstawową areną opartą na kole. Uważam, że jest to jedna z najprostszych instancji z dodatka WOTLK, jednakże bez pokonania jej na poziomie normalnym i heroicznym nie ma mowy o ICC. Czemu opisuję wersję 10 osobową? Gdyż nie różni się niczym od 25 oprócz tego, że jest nas więcej. Zacznijmy więc!

Faza I – Gormok the Impaler
Najprostsza taktyka polega na posiadaniu 2 tanków, którzy zmieniają się co 3 stacki (jeśli są już dobrze ubrani to co 4). Stackuje się na nich IMPALE, który obniża armor + zadaje obrażenia. Stajemy w odległości 11 yardów od siebie. Jest to wymagane, gdyż nasz cudowny boss rzuca nam ogień pod nogi. Jeśli stoimy blisko siebie, pada on częściej i tym więcej osób jest narażonych na jego działanie. Ponadto Gormok spuszcza na graczy małpy, które trzeba dosyć szybko ubijać, gdyż zmniejszają leczenie i biją danego gracza. Tutaj wykazać się muszą tankowie bardzo dobrą komunikacją oraz dpsi, bo dobrze jest go szybko zbić. http://wow-space.info/img/taktyki/trial-of-the-crusader/gormok.jpg







Faza II – Jormungar Twins: Acidmaw i Dreadscale
Tu zaczynają się schodzy. Otóż są to dwa robale, na które musimy bardzo uważać. Dwaj tankowie. Jeden trzyma Acidmawa, ktory stoi w miejscu i pluje na nas trucizną. Na początku tej walki odpalany jest BLOODLUST, czyli zajmują się tym shamani, w tym wypadku ja, gdyż jestem chyba jedynym w gildii. Kiedy zostaniemy zatrucie przez plującego robala biegniemy do tanka, który trzyma na sobie Dreadscale'a. Dlaczego? Otóż jest to brzydkie zwierze, które musi być prowadzane przez tanka z dala od raidu ze względu na dużo dmg aoe, który zadaje poprzez plamy. Nakłada on red debuff na gracza, który aktualnie ma go na sobie. I właśnie ten red debuff zdejmuje z nas truciznę pierwszego robala. Healerzy mają za zadanie utrzymać dwóch tanków. Skupiają się głównie na nich. Dps musi uważać, żeby nie dać się zabić. http://wow-space.info/img/taktyki/trial-of-the-crusader/acidmaw.jpg http://wow-space.info/img/taktyki/trial-of-the-crusader/dreadscale.jpg














Faza III – Icehowl
Wielkie yeti. Nic więcej nie mogę chyba o nim napisać. Tutaj potrzebujemy jednego tanka, który trzyma bossa na środku mapy. Trzeba rozstawić się po kole, żeby nie zamroził zbyt wielkiej ilości graczy. Otóż wygląda to tak. Normalny atak Icehowla zadaje 13.5k obrażeń. Jego drugi atak to zamrożenie, które bije nas za 16k. Dlatego też potrzebne są te przerwy. Dodatkowo Icehowl odrzuca nas do ściany i wybiera sobie jeden target, który pragnie zmiażdżyć. Jeśli jesteśmy "wybrańcamy" potwora to uciekamy, ale zawsze w swoją prawą stronę. Czemu akurat prawa? Żeby nie było chaosu i każdy wiedział jak biegać. Jest to boss o wiele łatwiejszy niż robaczki z fazy drugiej. http://wow-space.info/img/taktyki/trial-of-the-crusader/icehowl.jpg














Lord Jaraxxus
Jest drugi boss, którego musimy pokonać. Wydaje mi się, że jest to jeden z łatwiejszych do pokonania w całej grze. Taktyka jest prosta. Znów rozstawiamy się po kole (11 yardów odstępu). Jeden z tanków trzyma na sobie Jarka, drugi zaś Succuby, które przyzywa. Zanim jednak zaczniemy bić przyzwańce, czeka nas zniszczenie portalu, z którego one wychodzą. Kiedy tylko widzimy, że pojawia się portal wszyscy dpsi rzucają się na niego. Są jeszcze debuffy. Tu jest ogromna rola healerów. Otóż kiedy dostajemy zielony debuff biegniemy po kole ZA RAIDEM. Jeśli kogokolwiek złapiemy to możemy uśmiercić pół raidu. Healerzy Was wtedy leczą. Jest także czerwony debuff. I tutaj są schody dla healera. Otóż musi on Was po prostu uleczyć za 30k o ile dobrze pamiętam. Jest też spell, którym Jarek stara się zadać nam kolosalne obrażenia i musi on zostać zdispellowany w ciągu 5 sekund, dlatego istotną klasą dla TOCa jest mag. Ostatnią przeszkodą w pokonaniu Jaraxxusa są wulkany. Stawia on wulkan po swojej prawie stronie. Drugi tank podobnie jak w przypadku trzymania na sobie Succubusa, musi zebrać wszystkie miniony, które z niego wyjdą, a nie jest to łatwe, gdyż łatwo gubią aggro. Ponadto wulkany też bijemy tak jak i portale. Kiedy już się z tym uporamy to Jarek jest prosty do zabicia. Najważniejszą rzeczę dla raidu jest fire resi aura lub totem. http://wow-space.info/img/taktyki/trial-of-the-crusader/lord-jaraxxus.jpg
























Faction Champions
Jest to boss PVP. Otóż wyskakuje przed nami banda championów, których normalnie spotykamy w grze. Tankowie idą pod ścianę, pod którą spadną bossy. Healerzy stoją na środku a dpsi z tyłu. Dobrze jest mieć melee dps'a, który da radę przerobić się w tanka (druid, dk, palladyn, warrior). Już wyjaśniam czemu. Nasze kochane championy muszą być trzymane przez dwóch tanków, ale nie możemy ich bić przy tankach, gdyż wtedy łątwo zerwać aggro. I tutaj wkracza tank nr 3, który wyciąga pojedynczych championów. Nikt nie wychodzi dalej niż linia, którą wyznaczają healerzy. Jest to najprostszy boss całego World Of Warcraft. Kolejność wyciągania ustalamy w momencie gdy pojawią się "bohaterowie", których musimy ubić.
http://wow-space.info/img/taktyki/trial-of-the-crusader/faction-champions.jpg











Twin Val’kyr – Fjola Lightbane & Eydis Darkbane
Bliźniaczki Val’kyr mają wspólną samą ilość HP i w sumie te same zdolności. Od samego początku walki mamy do dyspozycji w sumie 4 portale (2 na wejściu i 2 przy bossach) – wejście do jednego z nich daje nam buff koloru czarnego lub białego. Zmniejsza on obrażenia otrzymywane od tego samego koloru, kolor przeciwny otrzymuje od nas więcej obrażeń i także więcej nam ich zadaje.
Powinienem teraz opisać ich umiejętności, a zatem:
Vortex – castowany przez 8 sekund, zadaje w sumie jakieś 30.000 obrażeń light lub dark – co zabije niemal każdego gracza mającego buff tego samego koloru
Twin’s Pact castowany jest przez 15 sekund i leczy bliźniaczkę za 20% HP. Tuż przed tym dostaje ona jednak buff Shield of Lights/Darkness, która absorbuje 700k obrażeń (10man – 175k) i chroni przed interruptem. Należy pamiętać, że oprócz szybkiego zniszczenia tarczy, trzeba jeszcze zinterruptować castowanie Twin Pactu.
Orbs – po pomieszczeniu niemal cały czas latać będą czarne lub białe kule – zadają one 7k obrażeń graczu przeciwnego koloru lub buffują gracza tego samego koloru. Znikają przy zetknięciu z graczem.
Dzielimy raid na 2 dokładnie takie same grupy – 1 tank, mniejwięcej tyle samo healerów i dpsów. Połowa z nich idzie przez biały portal i bije Edyis’ę Darkbane, reszta idzie przez czarny i bije Fjola’ę Lightbane. Bliźniaczki powinny być tankowane zdala od siebie (ale zdecydowanie nie dalej niż 60yd), przy portalu swojego koloru.
Gdy twój boss będzie castował Vortex, zmień kolor na odwrotny, a po Vortexie wróć do starego koloru i bossa.
Gdy drugi boss (do którego domyślnie nie jesteśmy przypisani) będzie castował Twin’s Pact, jak najszybciej zmieńmy swój kolor i jak najszybciej zdejmijmy jego tarczę. Po zinterruptowaniu casta Twin’s Pact, powróćmy do starego koloru i bossa.
Zabieraj poruszające się kule z tym samym kolorem co ty, uciekaj od pozostałych. Nie pozwalaj im na dotarcie do bossa (bo go zbuffują).http://wow-space.info/img/taktyki/trial-of-the-crusader/twin-valkyr.jpg












Anub’Arak
I zaczynamy z najcięższym bossem.
Faza I
Boss musi być odwrócony od raidu, gdyż posiada coś w rodzaju cleave (zamraża graczy przed bossem w promieniu 6yd). Kilka rangedów powinno zostać wyznaczonych do niszczenia lodowych kulek latających nad nami, które następnie spadną na ziemię i ją zamrożą, tworząc tzw. permafrost – zmniejsza prędkość ruchu o 80%, ale na obszarze tym nie mogą zakopywać się Anub’Arak i jego addy. Boss co 18 sekund będzie także rzucać DoT Penetrating Cold na 5 graczy (10-man: 2), który co 3 sekundy zadaje 6000 (10-man: 3500) obrażeń Frost.

W fazie I regularnie pojawiać się będą addy Nerubian Burrower, które muszą być offtankowane na permafroście i jak najszybciej zabite (poprzez debuff z czasem zmniejszają armor tanka, poza tym jeżeli zostaną zaatakowane na niezamrożonej ziemi, to się zakopią i zregenerują swoje życie do pełna). Na 25-tce raid powinien mieć 2 off tanków – dobrze by było aby trzymali się zdala od siebie, gdyż addy te są podobne do tych z Auriaya’i – mają zwiększony dmg gdy są położone blisko siebie.

Faza II
Po około 90 sekundach Anub’arak zakopuje się pod ziemię rozpoczynając fazę II, przez którą przez cały czas będzie podążać za jednym graczem z raidu (który będzie miał na sobie widoczny znaczek w stylu Hunter’s Mark), rzucając kolce w jego kierunku i podrzucając go wysoko nad ziemię (50% fall damage), jeżeli do niego dotrze. Jeżeli Anub’arak natrafi jednak na przymrożoną ziemię (permafrost), zatrzymie się na chwilę i dopiero po kilku sekundach wybierze kolejny cel. Permafrost na którego natrafił, zostanie jednak zniszczony.

Przez całą fazę II pojawiać się będą także małe addy, scaraby, posiadające dosyć mało hp, ale przy walce wręcz bardzo szybko stackują dosyć groźny DoT – powinny więc być kite’owane i zabijane z dystansu.

Po około 1 minucie Anub’Arak wynurza się spod ziemi i wraca do fazy I. Threat jest zachowany, main-tank nie będzie miał więc problemów z ponownym złapaniem bossa (ale musi pamiętać o odwróceniu go od raidu).

Faza III
Przy 30% HP Anub’Arak przestaje przywoływać addy i nie przejdzie już do fazy II, ale nakłada na wszystkich dosyć groźny debuff, przez co musi on zostać zabity teraz jak najszybciej. Dobrze jest więc dlatego ubić wszystkie addy zanim Anub’Arak dotrze do 30%. Heroism/Bloodlust powinien zostać zachowany właśnie na tą fazę.
Leeching Swarm – kradnie 10% AKTUALNEGO życia co 1 sekundę. Umiejętność ta leczy Anub’Araka. Ogólnie mówiąc – healerzy mają w III fazie masę roboty i muszą uważać, aby nikt nie zginął (zwłaszcza tank i gracze z DoT Penetrating Cold). Nie należy leczyć graczy do full – nie dość, że będą otrzymywać wtedy znacznie więcej obrażeń, to razem z tym Anub’Arak będzie się razem z tym leczył. Przy 25-osobowym raidzie na full HP, Anub’Arak otrzymuje jakieś 60000 HP na sekundę.http://wow-space.info/img/taktyki/trial-of-the-crusader/anub-arak.jpg






MIŁEGO RAIDOWANIA ŻYCZY AHAII! : )

Ostatnio edytowany przez Ahaii (04-04-2013 02:46:01)


"Naj­lep­szym han­dlem jest han­del na idiotach."

Offline

#2 04-04-2013 17:38:00

 Mannimarco

Szeregowy

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 24-03-2013
Posty: 14
Punktów :   
Imię:: Wojciech
Pseudonim:: Manni
Rasa:: Człowiek
Klasa:: Czarny Mag

Re: Mistrzowska wojna

Łezka w oku się kręci jak się tak patrzy na te wszystkie mordy, które się ubijało co tydzień :) Tyle wspomnień ;D


Ezekiel 25:17 [...] And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.polishsupermanager.pun.pl www.gng.pun.pl www.darklegionl2.pun.pl www.krins.pun.pl www.pivotwrestlingaction.pun.pl